Artırılmış Gerçeklik
Gerçek dünyadaki nesnelerin, bilgisayarlar tarafından üretilen; grafik, ses, video ve konum verileri ile gerçek zamanlı zenginleştirilerek tanımlanmasına denir. İnsanların duyularına hitap eder.
Çevresindeki cisimlerle etkileşim halindedir ve gerçek zamanlı olarak çalışır. Oyunlar üzerinde çok kullanılmaktadır. Bunun nedeni; gerçekliği çok iyi derecede sağlamasıdır.
BÖLÜM 1Tarihi
İlk fikirler 1960 yıllarında ortaya atılmıştır. Etkisini pek gösterememiş olması dolayısıyla, süreklilik sağlayamamıştır. Görüntü işleme teknolojileri 1990 yıllarında ortaya çıkmıştır. Bu sayede askeri alanda ihtiyaç duyulmuştur ve yavaş yavaş hayatımıza girmeye başlamıştır. Oyunlar sayesinde büyük bir yükseliş göstermiştir ve şu an hayatımızda özel bir yere sahiptir.
BÖLÜM 2Kullanım Alanları
- Pazarlama/Ticaret: Ürünlerin gerçekçi olarak tanıtımının yapılmasını sağlar.
- Emlak: Evleri 3D olarak gösterir, alıcıyı yormadan evi gezdirme imkanı sağlar.
- Sinema/Film: Filmlerin içindeymiş gibi hissetmeyi sağlar.
- Tamir: Tamir ustasının size sanaldan daha yakın olmasını sağlar.
- Tasarım: Ödevleri, ev eşyalarını gerçekçi olarak göstermeyi sağlar.
- Turizm: Turistlere gidemedikleri yerleri gerçekçi olarak göstermeyi sağlar.
- Eğitim/Ögretim: Görsel hafızanın daha güçlü olması, bu alanın kullanılmasını sağlar.
- Sanat ve Müzeler: Müzelerin ve tasarımların gerçekçi olarak görücüye çıkmasını sağlar.
- Oyun: Oyuncunun daha da yoğunlaşıp kendini orada bulmasını sağlar.
- Askeri: Ordunun daha dikkatli olmasını sağlar.